band img1

Fem faktorer for å komme inn i den vanskelige musikkbransjen som et lite band

Jeg har tidligere gjort noe ubetalt arbeid som musikkjournalist for et nettmagasin, gjennomgått kommende akter og deltatt på lokale konserter. Å jobbe fra et lite kontor basert i Leeds, min rolle var å opprettholde nettstedet hjemmeside, skrive blogger og bidra til å produsere magasinet.

Vanlige problemer musikere står overfor i bransjen

Jeg vil først si at Leeds er et fantastisk område å jobbe i, og jeg likte virkelig all min tid på kontoret; men det kan være svært dyrt å bo i Leeds sentrum, med økende leiepriser og mangel på tilgjengelige eiendommer å okkupere, noe som gjør det vanskelig for en ung profesjonell å leve komfortabelt. Her er bare noen av mine tips for å komme inn i musikkbransjen og være vellykket, uansett alder av bandet, historie konsertarenaer eller fremtredende i regionen. 5. Registrer deg for en mengde online blogger og magasiner Kerrang og NME er ofte de mest utbredte og allment aksepterte musikkmagasiner; men det er en rekke andre å velge mellom som kan gi lignende (og noen ganger bedre) historier som å utlede nyheter og samle informasjon fra. Online blogger har også vanligvis umiddelbart tilgjengelige nyheter før noen magasiner kan; Du må imidlertid sørge for at bloggen du ser på, er anerkjent og pålitelig. Dette kan bidra til å øke publisiteten i bandet og oppleve suksess. 4. Registrer deg for Last.fm, fremme bandet ditt: Last.fm er mye mer enn et nettsted som samler informasjon om hvem du har lyttet til – du har muligheten til å lage en bandside, laste opp sanger du har spilt inn og spilt inn stream dem, samt linking til musikkbutikker, netting deg en liten fortjeneste. Facebook har begynt å sette sitt preg ved å tilby bandsider, men Last.fm er vanligvis den enkleste og anerkjente måten å publisere bandet ditt på.

Strukturen av musikalske preferanser

3. Blogg, blogg, blogg: Du tror kanskje at å skrive online innhold vil gi ingen reell hjelp til bandet ditt, men blogging er en svært effektiv måte å øke SEO-rangeringer og publisere bandnavnet ditt. Google er en stor del i å popularisere bandet ditt, og en effektiv SEO-strategi kan være svært gunstig – men du bør skrive blogger om bransjenyheter og musikkaktivitet, da dette vil vekke lesernes interesse. 2. Besøk en rekke festivaler, les nyhetsbrev og nyheter om små band: Små band, mens de ikke tiltrekker seg så mye popularitet eller publisitet, er en ideell måte å få popularitet gjennom osmose og forbedre populariteten din betydelig. Dette partnerskapet kan også gjøre det enda enklere å få konserter og støttehandlinger. Det er svært nyttig å bygge en lokalisert fanbase i din egen region før du bryter ut. Min erfaring på et kontor i Leeds har vist meg mange lokale band som gjorde det stort, som Hadouken! 1. Få venner i bransjen I likhet med å jobbe et oppstartsselskap, vil mye av din velstand avhenge av forretningsforhold og kontakter. Det er en god idé å delta på arrangementer for nettverk innen musikkbransjen og snakke med høyt drevne medlemmer. Noe så grunnleggende som et telefonnummer eller en e-postadresse kan være din billett til å bryte seg inn i musikkbransjen. Mens mye av suksessen din vil komme ned til kvaliteten på musikken din og musikkens stil (unntatt hvis du blir oppdaget av en talentspeider og er heldige), kan disse faktorene øke potensialet i bandet ditt mot suksess.