Blog

Varemerke ditt bandnavn

Tar gjetningen ut av handelen som markerer bandnavnet ditt. Hvis du har et unikt navn som du vil knytte til musikken din, bør du ta skritt for å beskytte dette navnet, fordi når du vokser og lykkes, vil dette navnet epitomize deg.

De fortsetter med å si:

De to viktigste begrepene som er involvert i å “beskytte” navnet på et band er “territorium” og “prioritet”. Territorium betyr området der du bruker navnet, for eksempel Chicago, Illinois, Mid-West, USA, over hele verden, etc. Prioritet, som ordet tilsier, innebærer hvem som bruker navnet først. Disse to konseptene arbeider sammen for å begrense omfanget av beskyttelse for et navn.

Hvis du begynte å bruke navnet ditt først, kan du hindre andre i å bruke det. Loven gir deg imidlertid eksklusiv bruk av navnet bare i området der du har brukt det. Hvis du for eksempel begynte å spille Chicagoland-området i 1989 og aldri spilte eller distribuert musikk utenfor Chicagoland-området, kunne du ikke hindre et band i å bruke navnet i Florida. De kunne imidlertid ikke bruke bandnavnet i Chicagoland siden du var den første til å bruke bandnavnet der. Du kan også skaffe deg rettighetene til navnet ditt for Chicago i 1989 og landsdekkende i 1992 da du slipper din første plate for en major. Hvis noen begynte å bruke navnet ditt i en annen del av landet i 1990, kan du ikke forhindre bruk i deres territorium siden de har prioritet i dette området.

Varemerkebeskyttelse av bandnavn

En berømt sak involverte to band som begge opptrer under navnet “Flash”. Den første var et lite band i San Francisco som aldri hadde spilt inn en plate, og den andre var et engelsk band som hadde en stor plateavtale. Siden San Francisco “Flash” var en tidligere bruker i dette området, den engelske “Flash” fikk ikke lov til å selge album i Bay-området.

Før du investerer penger i navnet på bandet ditt, bør du undersøke om noen andre allerede bruker navnet. Hvis noen allerede bruker navnet ditt, som forklart ovenfor, har de prioritet i sitt territorium.

Velge et jazzband til bryllupet ditt

For de som har tatt beslutningen om å sette opp et jazzband for bryllupet, så før du virkelig renoverer en bestemt type band, vil du finne noen ting som bør trekkes i betraktning. Først må du bestemme om du trenger å ansette et countryband eller kanskje et klassisk rockeband.

Musikk til bryllup

For de som har tatt beslutningen om å sette opp et jazzband for bryllupet, så før du virkelig renoverer en bestemt type band, vil du finne noen ting som bør trekkes i betraktning. Først må du bestemme om du trenger å ansette et countryband eller kanskje et klassisk rockeband. Du kan teste for å få litt følelse fra preferansene fra venner og slektninger bare ved å sjekke å ha et par av disse spørsmålene tilfeldig måte. Hvis de ønsker å ha noen nye band, vil du kunne begynne å søke etter et velkjent band i området konsentrere seg på grunn av at musikk sjangeren.

En annen viktig faktor å avgjøre er uansett om du søker etter et band som spiller uten noens kunnskap eller kanskje en artist som er i stand til å gjøre å gi en gyngeforestilling. Du må velge dette før du definitivt begynner å søke etter det beste jazzbandet.

Hvis du søker etter et band som er i stand til å gi en rocking ytelse vil du ønske å vises mot den gruppen av jazzband i stedet for å søke i periodiske musikkartister som behandler dette som et tidspass eller kanskje en hobby. Mens du søker etter et ekspertband, må du se på bakgrunnen fra de forskjellige menneskene fra bandet. Du må bekrefte deres tidligere erfaring, så vel som i hvilken gruppe disse virkelig utførte.

For å kunne virkelig behandle dine venner og slektninger til noen flotte rockeøkt med rockemusikk, må du søke etter erfarne og profesjonelle jazzband. Bare erfarne band kan håndtere å levere en engasjerende forestilling som faktisk vil få publikum helt aktiv i showet.

Cruise til Bergen

Du kan også be om skriftlig referanse i jazzbandet folk eller kanskje et skriftlig anbefalingsbrev ved hjelp av sine tidligere kunder som hadde tatt inn for sin opptreden. Du må også søke råd fra dem om de vil spille de mest populære låtene gjennom hele forestillingen. Dette bør hjelpe deg med å dele innholdet med kameratene det populære beløpet kommer til å bli utført gjennom jazzbandet. Dette vil øke interessenivået blant vennene dine og vil også søke mot bandenes ytelse.

Du bør også få bekreftelse i jazzbandet når de primære menneskene i gruppen blir syke, et passende alternativ med god erfaring bør være der for å fylle området. Det er også lurt å fange blant sine live opptredener før de er tilgjengelige for å gjøre i bryllupet.

band img1

Fem faktorer for å komme inn i den vanskelige musikkbransjen som et lite band

Jeg har tidligere gjort noe ubetalt arbeid som musikkjournalist for et nettmagasin, gjennomgått kommende akter og deltatt på lokale konserter. Å jobbe fra et lite kontor basert i Leeds, min rolle var å opprettholde nettstedet hjemmeside, skrive blogger og bidra til å produsere magasinet.

Vanlige problemer musikere står overfor i bransjen

Jeg vil først si at Leeds er et fantastisk område å jobbe i, og jeg likte virkelig all min tid på kontoret; men det kan være svært dyrt å bo i Leeds sentrum, med økende leiepriser og mangel på tilgjengelige eiendommer å okkupere, noe som gjør det vanskelig for en ung profesjonell å leve komfortabelt. Her er bare noen av mine tips for å komme inn i musikkbransjen og være vellykket, uansett alder av bandet, historie konsertarenaer eller fremtredende i regionen. 5. Registrer deg for en mengde online blogger og magasiner Kerrang og NME er ofte de mest utbredte og allment aksepterte musikkmagasiner; men det er en rekke andre å velge mellom som kan gi lignende (og noen ganger bedre) historier som å utlede nyheter og samle informasjon fra. Online blogger har også vanligvis umiddelbart tilgjengelige nyheter før noen magasiner kan; Du må imidlertid sørge for at bloggen du ser på, er anerkjent og pålitelig. Dette kan bidra til å øke publisiteten i bandet og oppleve suksess. 4. Registrer deg for Last.fm, fremme bandet ditt: Last.fm er mye mer enn et nettsted som samler informasjon om hvem du har lyttet til – du har muligheten til å lage en bandside, laste opp sanger du har spilt inn og spilt inn stream dem, samt linking til musikkbutikker, netting deg en liten fortjeneste. Facebook har begynt å sette sitt preg ved å tilby bandsider, men Last.fm er vanligvis den enkleste og anerkjente måten å publisere bandet ditt på.

Strukturen av musikalske preferanser

3. Blogg, blogg, blogg: Du tror kanskje at å skrive online innhold vil gi ingen reell hjelp til bandet ditt, men blogging er en svært effektiv måte å øke SEO-rangeringer og publisere bandnavnet ditt. Google er en stor del i å popularisere bandet ditt, og en effektiv SEO-strategi kan være svært gunstig – men du bør skrive blogger om bransjenyheter og musikkaktivitet, da dette vil vekke lesernes interesse. 2. Besøk en rekke festivaler, les nyhetsbrev og nyheter om små band: Små band, mens de ikke tiltrekker seg så mye popularitet eller publisitet, er en ideell måte å få popularitet gjennom osmose og forbedre populariteten din betydelig. Dette partnerskapet kan også gjøre det enda enklere å få konserter og støttehandlinger. Det er svært nyttig å bygge en lokalisert fanbase i din egen region før du bryter ut. Min erfaring på et kontor i Leeds har vist meg mange lokale band som gjorde det stort, som Hadouken! 1. Få venner i bransjen I likhet med å jobbe et oppstartsselskap, vil mye av din velstand avhenge av forretningsforhold og kontakter. Det er en god idé å delta på arrangementer for nettverk innen musikkbransjen og snakke med høyt drevne medlemmer. Noe så grunnleggende som et telefonnummer eller en e-postadresse kan være din billett til å bryte seg inn i musikkbransjen. Mens mye av suksessen din vil komme ned til kvaliteten på musikken din og musikkens stil (unntatt hvis du blir oppdaget av en talentspeider og er heldige), kan disse faktorene øke potensialet i bandet ditt mot suksess.